Vol. 7 No. 1(13) (2023): Kulturowe aspekty wojny / Człowiek. Dziecko z doświadczeniem migracji

					View Vol. 7 No. 1(13) (2023): Kulturowe aspekty wojny / Człowiek. Dziecko z doświadczeniem migracji

edited by Wojciech Mazur, Barbara Weżgowiec, Julia Łosiak-Pilch

Published: 2023-08-17

Introduction

Articles

  • Miotani wichrem wojny. Chińscy uchodźcy w czasie wojny z Japonią 1937–1945

    Jakub Polit
    10-27
    DOI: https://doi.org/10.12797/RM.01.2023.13.01
  • Masakra nankińska 1937–1938 jako źródło chińskiej narodowej traumy kulturowej

    Leqi Du
    28-41
    DOI: https://doi.org/10.12797/RM.01.2023.13.02
  • Powojenny japoński pacyfizm jako narzędzie budowania dialogu międzykulturowego

    Maciej Pletnia
    42-57
    DOI: https://doi.org/10.12797/RM.01.2023.13.03
  • „Papierowa wojna” – czyli o mniej znanych aspektach pewnej znanej klęski wojennej propagandy

    Wojciech Mazur
    58-76
    DOI: https://doi.org/10.12797/RM.01.2023.13.04
  • Reinterpretacja wizerunku prezydenta Wołodymyra Zełenskiego w polskich memach internetowych w czasie wojny ukraińsko-rosyjskiej

    Rafał Mazur
    77-94
    DOI: https://doi.org/10.12797/RM.01.2023.13.05
  • Opowieść o codzienności w wojennej Ukrainie – fotografie Justyny Mielnikiewicz

    Barbara Weżgowiec, Julia Łosiak-Pilch
    95-107
    DOI: https://doi.org/10.12797/RM.01.2023.13.06
  • Stres wojny i migracji – konsekwencje dla dzieci i młodzieży

    Władysław Łosiak
    108-117
    DOI: https://doi.org/10.12797/RM.01.2023.13.07
  • Dziecko-uchodźca w polskiej edukacji Jakie wsparcie w edukacji szkolnej i pomocy psychologiczno-pedagogicznej przysługuje uczniom uchodźcom?

    Julia Łosiak-Pilch, Barbara Weżgowiec
    118-132
    DOI: https://doi.org/10.12797/RM.01.2023.13.08
  • Uczniowie z doświadczeniem uchodźczym a szkolne sytuacje dydaktyczno-wychowawcze

    Katarzyna Smoter
    133-150
    DOI: https://doi.org/10.12797/RM.01.2023.13.09

Glossa

  • Szkoła – integracja – niepełnoletni uchodźcy Przypadek Szwecji

    Monika Banaś
    151-158
    DOI: https://doi.org/10.12797/RM.01.2023.13.10