Funkcjonowanie polityków w nowych mediach – pomiędzy kreowaniem wizerunku a agresją elektroniczną
DOI:
https://doi.org/10.12797/Politeja.10.2013.25.16Keywords:
new media, political image, aggressionAbstract
New media and politicians – between image creation and electronic aggression
New Media brought new roles for all actors engaged in politics: politicians and their coworkers, potential voters and media itself. As users of new media are active politicians have broaden their scope of communication with an external environment and opportunities to construct their social image. Also the social control of general public and media over the politicians’ activities is nowadays much stronger. Unfortunately some features of new media may also be utilized in negative actions such as so called electronic aggression against a politician or his/her image. In this context the new media play a negative role for a politician using them to build his/her image.
Downloads
PlumX Metrics of this article
References
Kaczmarek‑Śliwińska M., Social media w działaniach Internet PR przedsiębiorstw polskiego rynku, [w:] Public relations we współczesnym świecie. Między służbą organizacji i społeczeństwu, wybór i red. nauk. J. Olędzki, przeł. Ł. Przybysz, Warszawa 2011.
Google Scholar
Kaczmarek‑Śliwińska M., Społeczeństwo informacyjne a e‑demokracja, [w:] Internet w społeczeństwie informacyjnym, red. nauk. A. Grzywak, Dąbrowa Górnicza 2003.
Google Scholar
Kaczmarek‑Śliwińska M., Pyżalski J., Media społeczne (social media) jako narzędzie realizacji agresji elektronicznej wobec polityków, [w:] Edukacja dla bezpieczeństwa. Cywilizacyjne problemy bezpieczeństwa, red. K. Augustyniak, A. Piotrowski, Poznań 2011.
Google Scholar
Krawulski J., Public relations (wybrane zagadnienia), Poznań 2000, Materiały Dydaktyczne – Akademia Ekonomiczna w Poznaniu, nr 80.
Google Scholar
Metody badania wizerunku w mediach. Czym jest wizerunek, jak i po co należy go badać, red. T. Gackowski, M. Łączyński, Warszawa 2009.
Google Scholar
Molęda‑Zdziech M., Socjologiczna problematyka komunikowania masowego, [w:] Media. Komunikacja. Biznes elektroniczny, red. B. Jung, Warszawa 2001.
Google Scholar
Pyżalski J., Agresja elektroniczna i cyberbullying jako nowe ryzykowne zachowania młodzieży, Kraków 2012.
Google Scholar
Pyżalski J., Agresja elektroniczna wśród dzieci i młodzieży, Sopot 2011.
Google Scholar
Safko L., Brake D. K., The social media bible. Tactics, tools, and strategies for business success, Hoboken 2009.
Google Scholar
Schönefeld L., Dialogkommunikation im lokalen Umfeld, [w:] Dialogorientierte Unternehmenskommunikation.
Google Scholar
Grundlagen – Praxiserfahrungen – Perspektiven, bearb. G. Bentele, H. Steinmann, A. Zerfaß, Berlin 1996.
Google Scholar
Szymańska A., Public relations w systemie zintegrowanej komunikacji marketingowej, Wrocław 2004.
Google Scholar
Święćkowska, Public relations a demokracja, Warszawa 2008, Rozprawy Uniwersytetu Warszawskiego, 479.
DOI: https://doi.org/10.31338/uw.9788323517405
Google Scholar
Wiszniowski R., Marketing wyborczy. Studium kampanii wyborczych w systemach prezydenckich i semiprezydenckich (Finlandia, Francja, Polska, Stany Zjednoczone), Warszawa–Wrocław 2000.
Google Scholar
Wojcik K., Nurt krytyczny w teorii public relations. Nowe koncepcje teoretyczne czy tylko kontestowanie dotychczasowych podejść badawczych, modeli i wzorców działania, [w:] Public relations jako funkcja zarządzania w organizacjach, red. A. Adamus‑Matuszyńska,
Google Scholar
R. Maćkowska, Katowice 2011, Prace Naukowe Uniwersytetu Ekonomicznego w Katowicach.
Google Scholar
Wojcik K., Public relations. Wiarygodny dialog z otoczeniem, Warszawa 2009.
Google Scholar
Downloads
Published
How to Cite
Issue
Section
License
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International License.