La explotación visual en la PDI
DOI:
https://doi.org/10.12797/SI.10.2011.10.14Słowa kluczowe:
materiały audiowizualne, tablica interaktywna, pomoce dydaktyczne, glottodydaktyka, hiszpański dla obcokrajowcówAbstrakt
Audiowizulane wykorzystanie tablicy interaktywnej
Stosowanie materiałów audiowizualnych na zajęciach językowych służy nie tylko temu, żeby studenci mogli uczyć się w przyjemniejszy sposób, ale wnosi nową jakość w proces nauczania języka obcego, umożliwiając przeprowadzanie szeregu użytecznych ćwiczeń. Dzięki materiałom tego typu studenci mogą szybciej zgłębiać różne aspekty danego języka, poprawiając tym samym sprawność, z jaką się nim posługują. W chwili obecnej coraz więcej sal lekcyjnych wyposażonych jest ponadto w nowoczesny sprzęt w postaci tablic interaktywnych. Tablice te stwarzają możliwość interesującego i nowatorskiego wykorzystania technik audiowizualnych i mogą stać się nieocenionym narzędziem wspomagającym pracę każdego nauczyciela. Z tego względu warto poznać możliwości, jakie oferuje ten sprzęt i posługiwać się nim w codziennej pracy ze studentami. Niniejszy artykuł przedstawia zalety tablicy interaktywnej w nauczaniu języków obcych oraz praktyczne przykłady zastosowania tego urządzenia w ćwiczeniach prowadzonych w oparciu o materiały audiowizualne.
Bibliografia
Beeland, W.D. Jr. (2002), “Student Engagement, Visual Learning and Technology: Can Interactive Whiteboards Help?”, [on-line] http://chiron.valdosta.edu/are/Artmanscrpt/vol1no1/beeland_am.pdf – 18.03.2011.
Cancelas Álvarez , P. (2010), “El enfoque digital en el aula”, [on-line] http://www.uv.es/foroele/foro6/cancelas%20paula.pdf – 18.03.2011.
Corpas Viñals , J. (2004), “La utilización del vídeo en el aula de ELE.
El componente cultural”, [on-line] http://www.ducacion.gob.es/redele/revista1/corpas.shtml – 18.03.2011.
Dulac Ibergallartu , J. (2006), “La pizarra digital. ¿Una nueva metodología en el aula?”, [on-line] http://www.dulac.es/investigaciones/pizarra/Informe%20final.%20Web.pdf – 17.03.2011.
Guerra Lia ño, S. (2009), “Pizarra Digital Interactiva”, [on-line] http://www.slideshare.net/sonsoles.guerra/presentacin-pizarra-2510180?src=related_normal&rel=779803 – 17.12.2010.
Llopis, S. (2010), “Uso activo de la PDI”, [on-line] http://www.educacontic.es/blog/uso-activo-de-la-pdi – 17.12.2010.
Marqu ès Graells , P. (2008), “La pizarra digital interactiva”, [on-line] http://peremarques.pangea.org/pdigital/es/pizinteractiva.htm – 15.03.2011.
Marqu ès Graells , P., Casals Bosch , P. [et al.] (2003), „La pizarra digital en el aula: una investigación en marcha”, Revista Comunicación y Pedagogía, 185, Barcelona, pp. 23-29.
Ontoria , M. (2007), „El uso de cortometrajes en la enseñanza de ELE”, [on-line] http://www.educacion.gob.es/redele/revista9/MercedesOntoria.pdf – 18.03.2011.
Sánchez Jiménez , D., „La enseñanza de lenguas extranjeras en el entorno europeo”, [on-line] http://elenet.org/Publicaciones/Enciclopedia/La-ense%C3%B1anza-de-lenguas-extranjeras-en-el-entorno-europeo/introduccion.asp – 18.03.2011.
Toro Escudero , J.I., „Enseñanza del español a través del cine hispano.
Aplicaciones específicas en la clase de cultura”, [on-line] http://elenet.org/Publicaciones/Enciclopedia/Ense%C3%B1anza%20del%20espa%C3%B1ol%20a%20trav%C3%A9s%20del%20cine%20hispano.%20Aplicaciones%20espec%C3%ADficas%20en%20la%20clase%20de%20cultura/ – 18-03-2011.VV.AA. (2008), El DVD de Aula, Difusión, Barcelona.
Pobrania
Opublikowane
Numer
Dział
Licencja

Utwór dostępny jest na licencji Creative Commons Uznanie autorstwa – Użycie niekomercyjne – Bez utworów zależnych 4.0 Międzynarodowe.